2. URODZINY – OMÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY I PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ

happy_dragon_birthday_cri___d_by_gauntnoir-d4syrb3
(źródło)

Zeszłoroczny wpis opatrzyłam grafiką smutnego smoka, który nie mógł zdmuchnąć świeczek, tym razem smoczek jest szczęśliwy, więc na początek zagadka.

Jak smok ma zgasić świeczki na torcie urodzinowym, jeśli podczas każdej próby zionie ogniem, zapalając je na nowo?

(odpowiedź na końcu wpisu)

Przegląd popkultury prowadzę już 2 lata (i 5 dni, jeśli być dokładną) i w ramach samorozwoju tak jak rok temu podrzuciłam wam krótką ankietę, żeby dowiedzieć się troszkę więcej o was i o tym, co lubicie czytać. Rok to kawał czasu, sporo mogło się więc zmienić.

Myślę, że o ankiecie mówiłam w ciągu ostatnich dwóch tygodni na tyle dużo, że spokojnie mogę przejść do omówienia jej wyników. Najpierw chciałabym jednak podziękować wszystkim, którzy zdecydowali się poświęcić chwilkę, by ją uzupełnić. Jestem wam bardzo wdzięczna za pomoc i przesyłam miliony buziaków. Gdybym miała smocze jaja, to przesłałabym je razem z buziakami – świat byłby o wiele piękniejszy, gdyby były w nim milusie smoki, czyż nie?

Metryczka

metryczka

Jeśli chodzi o was, czytelników, dominują panie, ale myślę, że podobny wynik otrzymałaby cała blogosfera. Niemniej jednak pozdrawiam serdecznie rodzynka – cieszę się, że jesteś z nami! Z kolei wasz wiek jest dość zróżnicowany. Dominują przedziały 16-20 lat i 26-30 lat, nieco mniej jest czytelników w wieku 21-25 (sama też się jeszcze tu łapię) i 31-35. Tylko jedna osoba nie ma więcej niż 15 lat. Nie wiem, czy zauważyliście, ale przedziały są zaskakująco wyrównane, tzn. tylu samo czytelników znajduje się w przedziałach 16-20 i 26-30, jak również 21-25 i 31-35. Taka ciekawostka. :)

Tematyka

pyt. 1 i 2

Jeśli śledzicie fanpejdż, powinniście wiedzieć, że w pewnym momencie znacząco wygrywały dwie kategorie – recenzje i książki. Choć książki pozostały na prowadzeniu, seriale otrzymały tylko o jeden głos mniej, a filmy o dwa. Bardzo mnie to cieszy, bo nie wyobrażam sobie ograniczenia się do pojedynczej tematyki – za bardzo ubóstwiam popkulturę ogólnie. Takich jak ja jest co prawda niewielu, bo tylko 13%, tyle samo jest tutaj fanów dram, nieco więcej fanów kreskówek (20%), muzyki, która jednak pojawia się na blogu rzadko (26,7%), anime i mangi (33,3%). Wpisy o kilku tematykach interesują 40% czytelników, czyli całkiem zacne grono.

Jak wspomniałam, wśród rodzajów wpisów długo prowadziły recenzje (obecnie 53%), wyprzedziły je rozważania dotyczące filmów i seriali (73%) i wpisy informacyjne (66,7%), co również mnie cieszy, bo pierwszy typ zwyciężył w zeszłorocznej ankiecie, a drugi pojawił się dość spontanicznie – widać oba okazały się przyzwoicie opisywane, skoro chcecie ich więcej. Niecałe 47% otrzymały zestawienia (o dziwo przegląd filmów młodzieżowych o Kopciuszku jest czytany 1,5 raza chętniej od zeszłorocznego najpopularniejszego wpisu, czyli recenzji Zaklętego w smoka). Po 40% otrzymały rozważania dotyczące anime i mangi oraz wpisy żartobliwe. Z kolei najmniej interesują was zapowiedzi i podsumowania sezonów, postaram się więc ograniczyć je do minimum.

pyt 3

Jestem naprawdę zaskoczona (i niesamowicie szczęśliwa!), że prawie połowa z was czyta każdy wpis, a druga połowa czyta posty z zakresu interesującej ją tematyki (wnioskuję więc, że nie są to pojedyncze tytuły). Jesteście naprawdę kochani, dziękuję!

Media społecznościowe

Jeśli chodzi o źródło, z którego dowiadujecie się o nowych postach, to 40% ankietowanych śledzi fanpejdż, 33% zagląda bezpośrednio na bloga w okolicach publikacji wpisu (cieszę się, że pamiętacie o mnie na tyle, że nic nie musi wam przypominać <3), 13% śledzi Przegląd na WordPressie, po 7% używa do tego celu Bloggera i Feedly.

Wśród mediów społecznościowych dominuje oczywiście Facebook (93%), o połowę mniej głosów dostały Youtube i Instagram (ok. 47%), dalej uplasowały się Pinterest (33%) i Twitter (20%). Jedna osoba nie korzysta z żadnych stron tego typu. Rozważałam poszerzenie obecności na innych mediach, ale na razie się wstrzymam i będę rozwijała fanpejdża.  Za jakiś czas pewnie podrzucę tam ankietę dotyczącą waszego zadowolenia z treści na nim zamieszczanych :)

smoki

Bardzo, ale to BARDZO cieszy mnie, że #SmoczaSobota przypadła wam do gustu, bo od dawna chodzi mi po głowie pomysł na kolejny hashtag. Myślę, że spodoba wam się jeszcze bardziej, ale ciągle głowię się nad nazwą i dniem, w którym materiały miałyby się pojawiać.  Początkowo miała to być niedziela, bo pasuje idealnie, ale skoro sobota jest zajęta, to może lepiej byłoby zorganizować coś w środku tygodnia. Jak myślicie?

W związku z tym, że poprzednią ankietę uzupełnialiście jeszcze długo po jej zakończeniu, z tą możecie zrobić to samo. Co prawda, wasze odpowiedzi nie trafią już do tego omówienia, ale ja będę ich w pełni świadoma i postaram się dostosowywać treść bloga na bieżąco. Link, który przeniesie was do ankiety, znajduje się TUTAJ.

Odpowiedź:

Smok zgasi świeczki, intensywnie machając skrzydłami.

7 uwag do wpisu “2. URODZINY – OMÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY I PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ

    1. A to wszystko było możliwe tylko dlatego, że wypełniłaś ankietę. Dziękuję :)
      Szczerze mówiąc, podejrzewałam, że tak będą mniej więcej wyglądać odpowiedzi, ale i tak dobrze było je sobie zobrazować. Problem w tym, że w ankiecie zagłosowała niewielka część osób, które obserwują bloga i zastanawiam się, czy większość osób po prostu nie miała ochoty wypełniać ankiety, czy jest bardziej obserwatorami-widmo. Niby są, ale jednak ich nie ma.

      Polubienie

      1. B.

        >Problem w tym, że w ankiecie zagłosowała niewielka część osób, które obserwują bloga
        To ciekawe. Czy jest możliwość abyś podzieliła się informacjami dotyczącymi unikalnych wyświetleń Przeglądu? Masz wgląd do takich statystyk?

        Polubienie

        1. Nie korzystam z Google Analytics, tylko z wordpressowych statystyk, które pokazują, że miesięcznie odwiedza mnie 1,5-2 tysięcy unikalnych użytkowników, przy czym jestem świadoma tego, że spory ruch generują pojedyncze wejścia z wyszukiwarek, więc nie są to stali czytelnicy. Bardziej chodzi mi o obserwatorów na worpressie, bloglovin’ i fanpejdżu (i jak pokazała ankieta innych miejscach, o których nawet nie pomyślałam podczas jej konstruowania). Wychodzi +/- 100 osób (znów: trudno oszacować, bo osoba, która obserwuje bloga może też obserwować fanpejdż).
          W ciągu roku liczba obserwatorów się podwoiła (jeśli nie zwiększyła jeszcze bardziej), a wypełnionych ankiet jest dwa razy mniej.

          Wiesz, to nie tak, że mam do kogoś pretensje. Jestem bardzo wdzięczna wszystkim, którzy wypełnili ankietę, ale to nie był żaden obowiązek, żebym mogła się w jakikolwiek sposób oburzać. Chodzi mi tylko o to, że jeśli odpowiedzi udzielił niewielki odsetek, to niekoniecznie badanie jest reprezentatywne. No bo co jeśli, dajmy na to, 3/4 osób zagląda tutaj dla mangi i anime, a ja teraz ograniczę oba te tematy, bo dostały mało głosów w ankiecie? Zdaję sobie sprawę, że to wątpliwy przypadek, ale chodzi o samo ukazanie reprezentatywności ;)

          Poza tym od tych wyników tak naprawdę nic nie zależy, Przegląd to moje hobby i nic poza tym, ale miło, kiedy ktoś jednak docenia pracę i czas, który wkładam w jego prowadzenie.

          Polubienie

          1. B.

            Do 2 tysięcy unikalnych odwiedzin miesięcznie? Jestem miło zaskoczony, bo, mówiąc szczerze, spodziewałem się mniejszej liczby. I nie musisz się w żaden sposób tłumaczyć. Zapytałem, ponieważ lubię wszelkiego rodzaju statystyki i dane oraz wyciągać na ich podstawie wnioski. I zgadzam się z wszystkim, co napisałaś.

            Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

