WPIS URODZINOWY

happy_birthday_hiccup_by_sharpie91-d4rbua9
Tortu nie będzie, bo Szczerbatek jest strasznym łakomczuchem;
(źródło)

Stało się. Zanim się obejrzałam minął caluteńki rok, od kiedy zaczęłam prowadzić bloga. Nie miałam żadnych ambitnych planów, chciałam po prostu zobaczyć, czy dam sobie radę, czy się nie znudzę, czy to, co będę miała do powiedzenia, kogoś zaciekawi i tak dalej. Nie stawiałam sobie wyzwań ani celów, więc nie potrafię powiedzieć, czy osiągnęłam to, co założyłam na początku. Może przesadzam, miałam jeden cel – co tydzień wrzucać na bloga pełnoprawny post. I z dumą mogę stwierdzić, że udało mi się to zrobić, pomijając jeden czy dwa razy, kiedy na drodze stanęła mi uczelnia. Nie wiem, czy przez najbliższe pół roku się to nie zmieni, bo muszę napisać pracę inżynierską i się obronić, ale mam nadzieję, że mi to wybaczycie – siła wyższa. ;)

Choć sama tematyka bloga się nie zmieniła, to już sposób jego prowadzenia jak najbardziej. W wakacje wrzucałam nawet dwa teksty tygodniowo, przez jakiś czas mogliście poczytać na Przeglądzie krótkie newsy, które potem przerzuciłam na fanpejdża. A jak już mowa o fanpejdżu, to blog doczekał się własnego (macie go z prawej strony). Wrzucam tam informacje o nowych postach, zwiastuny interesujących w moim mniemaniu filmów czy seriali, zdjęcia fajnych gadżetów i linki, oczywiście, związane z popkulturą. Co jakiś czas daję też znać, co aktualnie oglądam, choć wolałabym z tego zrobić osobny cykl na blogu pod nazwą Przegląd popkultury, którego przedsmak mogliście zobaczyć dwa tygodnie temu. Z ankiety jasno wynika, że od recenzji wolicie rozważania na temat filmów i seriali, ale jednocześnie chcielibyście wiedzieć, co oglądam i czy to polecam, więc myślę, że takie zbiorcze zestawienia powinny przypaść wam do gustu. Dlatego mam nadzieję, że dacie znać, czy ta opcja wam odpowiada – czy to komentarzem, czy też lajkiem wpisu na fanpejdżu. Jeśli nie macie Facebooka, a chcielibyście być na bieżąco z nowymi wpisami, istnieje jeszcze opcja obserwowania bloga na WordPressie lub Bloglovin’, do czego serdecznie zachęcam. Skontaktować się ze mną można dzięki komentarzom, wiadomościom na facebooku, a dla osób, którzy wolą opcję prywatną, zostaje mail (przegladpopkultury@gmail.com).

pl.pinterest.com
smoczek jest smutny, bo zdmuchnięcie świeczek go przerosło

Przechodząc już do ankiety, chciałabym bardzo, ale to bardzo podziękować wszystkim, którzy poświęcili chwilkę na jej wypełnienie. Wasze odpowiedzi bardzo pomogły mi w ustaleniu tego, jakie wpisy chcecie czytać, do czego teraz przejdę.

W telegraficznym skrócie: 85% czytelników stanowią kobiety, ale panom też zdarza się tutaj zajrzeć, co bardzo mnie cieszy. Najbardziej interesuje was tematyka filmowa i serialowa, nieco dalej uplasowały się książki, a za nimi dramy. Kreskówki, anime, a także manga i muzyka nie dostały zbyt wielu głosów. Jeśli chodzi o rodzaje wpisów, to chcecie więcej rozważań na temat filmów i seriali, jeden głos mniej otrzymały wpisy z przymrużeniem oka, wizerunki w popkulturze oraz rozważania dotyczące dram i anime dostały nieco ponad połowę głosów, na samym końcu uplasowały się recenzje, zapowiedzi i podsumowania, a także zestawienia.

Wnioski z tego są następujące: skupię się na tematyce filmowo-serialowej, stawiając na rozważania, recenzje poświęcę tylko ważnym dla mnie produkcjom, resztę postaram się opisać we wspomnianym już wcześniej Przeglądzie popkultury – zobaczymy, czy taka wersja się sprawdzi. Oczywiście, pozostałe tematy także będą się pojawiały, tyle że rzadziej. Dodam tylko, że najpopularniejszym wpisem, które wszystkie pozostałe zostawił w tyle, jest recenzja Zaklętego w smoka.

W kwestii własnych uwag, które mogliście wpisać w ankiecie: bardzo się cieszę, że jesteście zadowoleni z minimalistycznego szablonu. Jest on dość specyficzny, dlatego nie bardzo mogę zmienić kolor tła tak, żeby nie wyglądało to idiotycznie (wierzcie mi, próbowałam). Jeśli chodzi o problem powrotu do strony głównej z podstron, z tego co się orientuję, to również problem szablonu – nie da się zalinkować obrazu w nagłówku ani stworzyć strony nad nagłówkiem, która byłaby samym linkiem, więc na końcu każdej podstrony wstawiłam link, mam nadzieję, że to wystarczy. Myślałam też nad zmianą szablonu, mam na oku dwóch potencjalnych kandydatów, ale będzie musiało to jeszcze trochę poczekać.

Na koniec zostawiłam jeszcze jedną wiadomość. Od sierpnia podjęłam współpracę z portalem film.org.pl, będą się tam ukazywać krótkie, zabawne teksty mojego autorstwa, więc serdecznie was zapraszam do czytania. Do tej pory ukazały się:

5 złoczyńców, których nie sposób znienawidzić,

Kto naprawdę rozwiązuje sprawy kryminalne w USA,

a najprawdopodobniej jutro pojawi się wpis o najlepszych smokach w popkulturze.

Zapisz

Zapisz

2 uwagi do wpisu “WPIS URODZINOWY

Skomentuj

